4. 9. 2017

O čem mlčí ruiny a šeptají pyramidy 2



"Kolos" neznamená jen "velký" nebo "gigANT". Je to konkrétní hrdina, kterému byla přidělena zvláštní role spojená se sklizní, blahobytem, prosperitou a dostatkem. A skeptici ať se klidně smějí, ale všechno v té "иноСТРАННОЙ ( = cizí; СТРАННОЙ = podivné) evropské antičnosti" je prostoupeno společnými kořeny společného protojazyka, ke kterému mají slovanské jazyky blíž než všechny ostatní.

40.
Co se dnes děje s památníky na Ukrajině? Aha... a přesně totéž a stalo se sochami, které byly nepohodlné "osvíceným vítězům". Jakýkoli předmět, jakkoli spojený s jednotnou historií, která v sobě spojuje Evropany s "vatniky", je vyrván i s kořeny. Nic se totiž od těch dob nezměnilo... Soch Kolose bylo minimálně pět (Athénský, Rhódský, Thebský a dva v Římě, z nichž jeden byl hlavní a stál vedle Kolosea. Kde je ten zbývající?

41.
42.
43.
45.
Logicky vedle podstavce, na němž stál Kolos, byl nejeden takový maják, jaký vidíme vzadu vlevo (obr. 45). Určitě byly čtyři nebo minimálně alespoň dva. Velikost všech těchto staveb byla ve skutečnosti kolosální. Postavit je bylo v silách buď technomagické kultury, anebo mohutného centralizovaného státu.
Mně je bližší první verze a to proto, že mohutný centralizovaný stát nemůže po sobě zanechat na památku jen hromady haraburdí, smetí, odpadků a zbytků infrastruktury. Vždyť stovky tisíc stavitelů by potřebovaly pro bydlení i zásobování vším nezbytným celá města. Dílny, obchody, stánky, farmy, pole, a to vše s sebou nese potřebu mít rozvinutou síť silnic.
Proto mi je bližší verze o tom, že stavitelé, kteří klidně mohli být i našimi tvůrci, ovládali znalosti, které se nám zdají být kouzly nebo záhadami, ale ve skutečnosti to jsou docela racionální technologie.
Zde je jednoduchý příklad. Když v sedmdesátých letech minulého století objevili uprostřed sibiřské tajgy rodinu poustevníka – starověrců, kterým chyběl kontakt s vnějším světem více než padesát let, pak některé pro nás běžné věci se jim zdály být čarodějnictvím. Obyčejný plastový sáček způsobil skutečný rozruch. Nad sklem váhali!
A zde je to stejné. Nemáme nejmenší důvod pokládat vše, co nechápeme, za mystiku. Technomagie je prostý proces, takový, jako vytažení ryby z ledničky a nakrmení oblíbené kočky. Kočka neví, že rybu v ledničce přechováváte a nematerializujete ji prostřednictvím magické manipulace. Ale jak jí vysvětlit, kde se ryba vzala? A tím spíš co je to lednička?

46.
47.
48.
49.
50.
Stavitele těchto budov je možné nazvat třeba "bohy", protože úroveň jejich rozvoje byla natolik vyšší než úroveň pastevců, jako například úroveň současného člověka narozeného v rozvinuté zemi a úroveň divocha žijícího v pralesích Amazonky. Pro něho je kouzlem i automat na limonády, nemluvě o smartphonu, laserové show, letadlu nebo ponorce.
Pokud bychom zmizeli, divoch bude po nějakou dobu používat zděděné předměty. Nůž bude používat stejně jako my, ale mikrovlnnou troubu použije v lepším případě k uložení nádobí nebo jiných potřebných domácích předmětů. Když toto všechno zmizí, divoch s největší pravděpodobností znova začne podle starého zvyku přivazovat k holi ostré kousky obsidiánu.

51.
Ale může to být i obráceně: tyto společnost předstihující znalosti v podobě předmětů, které divoch nevytvořil, dají impulz k jeho rozvoji a za nějakých dvě stě let se v džungli Amazonky můžou začít vznášet lodi na vzdušném polštáři. S námi pravděpodobně nastala právě tato druhá varianta vývoje událostí.
My jsme od bohů zdědili přesné znalosti o planetách, hvězdách i kalendář. Kromě toho nám tu zůstalo solidní množství nástrojů umožňujících rozvinout vlastní výrobu. Pravda, část znalostí byla ztracena navždy. Patrně jsme například nerozluštili, jak používat bronzová děla. Začali jsme do nich pěchovat střelný prach, aby došlo k výstřelu, ale jak tyto „měděné trubky“ používali dřív, dnes už asi nikdo neví.
Dochovaly se nám úryvky vzpomínek o nějakých technologických procesech, jejichž podstata nám nebyla jasná, ale jejich vnější stránku jsme zkopírovali - autenticky a bez pochopení. Tak vznikly náboženské obřady.

52.
Modlitba před ikonou velmi připomíná komunikaci po skypu, ne? I mně je jasná povaha tohoto jevu. Když začínám v kuchyni brousit nůž, sbíhají se kočky i pes. Jsou přesvědčeni, že když „bůh začne třít kouzelným žezlem o kouzelný krystal“, brzo se ze vzduchu začnou materializovat odřezky masa, kuřete, nebo dokonce klobásy! A tak se může stát, že když se zvířátka stanou rozumnějšími, budou se snažit opakovat „obřad se žezlem a krystalem“. Začnou třít jedno o druhé s přesvědčením, že pokud budou opravdu věřit, pak se potrava objeví tak, jako se objevovala „bohu“ - páníčkovi.

53.
I naši „páníčci“ někam odešli, ponechali nás tu a my všichni hledíme s nadějí k nebesům, mumlaje při tom nějaké nesmysly, a věříme, že se něco už-už stane. Ale není třeba věřit, je třeba znát. Víra by měla být kategorií osobní, je to jako že žena věří muži, že byl na rybách a ne v lázni s děvkami. Nezbytně musíme odhodit veškeré religiozní smetí, které se jen máločím liší od toho vědeckého. A změnit kritéria vědeckosti. Nezapomeňme, že ještě poměrně nedávno bylo nevědeckým tvrzení, že je možné postavit loď ze železa, létající stroj těžší než vzduch nebo automatické zbraně pro střelbu pod vodou a mnohé další.
To, co bylo ještě včera pokládáno za nevědecké, dnes má v kapse skoro každý člověk. Ostatně i samotné kapsy jsou vlastně „nevědecké“; co by vám asi řekli před nějakými dvěma sty lety, kdybyste ve slušné společnosti začali tvrdit, že oděvy se budou vyrábět z kapaliny (ropy)?

54.
Všechno je relativní, a pokud si už v dětství osvojíme zákon matrjošky, pak tu nic složitého nevidím. Například pro svoji tehdy ještě budoucí ženu jsem se zdál být bohem, když jsem se nacházel v sedadle palubního mechanika vrtulníku Mi-6. Žasla nad tím, co uviděla v kabině pilotů ve chvíli startu motorů. A mně se zase po celý den zdál být bohem můj velitel Nikolaj Bezvesinyj, který létal dokonce lépe než bůh. Nemohl jsem pochopit, jak je možné posadit těžký stroj naslepo v husté mlze, v prostoru, kde je od konců lopatek ke stromům a drátům na betonových sloupech sotva dva – tři metry. Ale on to uměl a nejen to.

55.
56.
57.
58.
59.
60.


Andrej Golubjev
https://kadykchanskiy.livejournal.com/322354.html

překlad: Vlabi
grafika: nenimito

poznámka:
Obrázky naleznete na výše uvedeném blogu autora v plném rozlišení. 


©)2017 myslenkyocemkoli.blogspot.com
Článek je povoleno publikovat v celé a nezměněné podobě s uvedením zdroje.

9 komentářů:

  1. Ako je to vlastne s tými obrazmi? Sú to "fotky" jedného m(i)esta z rôznych uhlov? Prípadne od rôznych autorov...? Potom ako si ma odkazala na Cestiovu pyramídu, som začal mať pocit že sa jedná o jedno a to isté miesto z rôznych uhlov pohľadu. Myslel som si že je tých pyramíd viac... Som zvedavý na pointu článkov. Za seba môžem napísať, že pokrok v zmysle "aby po mne niečo zostalo" mi moc nesedí. Asi radšej to indiánske - "aby po mne nič nezostalo". Naši prapredkovia sa skôr riadili tým "indiánskym" heslom, kedže po nich nič fyzické nemôžeme nájsť.
    K stavbám na obrázkoch, sú pekné ale... merať vyspelosť civilizácie tým čo dokáže postaviť, je také... ...Europske??? Hmm... neviem... O Krovákoch sa píše že v nezmenenej podobe žijú viac, ako desaťtisíc rokov (či je to pravda, ťažko povedať), ak by sme ich "nenakazili" našou "civilizáciou" neviem či by spokojne nežili dalej svojim spôsobom života dalších 10tis. rokov.
    Všetky mega stavby majú vlastne niečo spoločné. A z toho by sme si mali zobrať ponaučenie. Tý čo ich stavali tu už niesú (teda skôr ich priamy potomkovia)... Otázka je - prečo? Postúpili na vyššiu úroveň? Alebo to bola "posledná kvapka" ked začali niečo obrovské stavať? Na toto asi tak skoro odpovede nedostanem...
    Miki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkusím použít text ze stránek jednoho zdejšího čtenáře, snad se nebude zlobit.
      "Staré malby. Co zachytily? Rozvaliny, asi 30 až 100 let po rozpadu. Podle data narození a úmrtí malířů se dopočítáme že rozvaliny, se staly ruinami někdy kolem roku 1650- 1680?? Co se tehdy stalo? První malba- chrám bohyně Diany. Prostě se rozvalil protože chátral a pak se chátrání na asi 250 let zastavilo??? Jedno je zde velmi a velmi zajímavé. Malba odpovídá skutečnosti Malé detaily, ale v té době se abstraktní umění nepěstovalo. Malba sloužila více jako fotografie.....
      Giovanni Battista Piranesi byl jedním z nejvýznamnějších evropských grafiků 18. století, který čerpal z vlastních zkušeností architekta a z dobových archeologických nálezů. Narození: 4. října 1720, Mogliano Veneto, Itálie Úmrtí: 9. listopadu 1778, Benátky
      Charles-Louis Clérisseau Výtvarný umělec Narození: 28. srpna 1721, Paříž, Francie Úmrtí: 9. ledna 1820, Neuilly-Auteuil-Passy
      Hubert Robert Výtvarný umělec Narození: 22. května 1733, Paříž, Francie Úmrtí: 15. dubna 1808, Paříž, Francie"
      Předpokládám, že vyhledat jejich obrazy není problém, sem by se opravdu nevešly. Už s těmi, co tu jsou, byl trošku problém je vtěsnat do minivelikosti.
      Takže nejde až tak moc o pyramidy a jejich rozměry, ale pokud ano, zkus pyramidy Uvarov nebo Golod.
      O co jde? Jde o to, že nevíme, co se stalo v podstatě ve stejném období v Tartárii, v Pompejích (opravdu sopkou? pokud to tedy je sopka), v Egyptě, v Ankoru, na mnoha místech Indie i Číny, u Inků, u Mayů, v severní Americe, ačkoliv se jezuité snaží nám to rozkouskovat na mnoho období náboženských válek, moru, zániku civilizací a kolonizací.
      Proč se nám snaží vysvětlovat, že bastiony vymyslely kvůli Švédům i za Uralem stejně jako v Čechách i na Moravě. Proč byly některé stavby(možná i celá města) zasypané tunami jílu, písku nebo bahna. Proč neexistuje jediný písemný dokument z období před 15-16stol. a vše jsou jen "opsané nebo přeložené" od jezuitů. Jak je možné, že není jediný písemný doklad z doby KarlaIV., tedy pokud se tak opravdu jmenoval, o čemž pochybuji, a vše o něm je z jezuitských spisů ze 17.-19.stol. CO byla ve skutečnosti "Kolonizace Severní Ameriky" a opravdu severní "Indáni" nevypadali jako my?
      Pokud se kouknu na stavění zpět asi 100let.... v Praze jsou z té doby domy z opuky, po pár letech přešli na klasické cihly, pak na větší tvárnice, pak na seskládané, svařené betonové odlité panely a teď se vše rovnou leje na místě z betonu, celá budova je monotit. Čili, co je asi starší - cihla nebo sloup z bloků odlitého "betonu" ve formě? Fakt je mezi Antikou a Renesanci asi 20.století?! Jak je možné, že při běhání po naší republice nacházím zbytky "betonových" staveb v Novohradských horách, v České kanadě, v Krušných, Jizerských horách na Černavě, v Rychlebech, v podstatě všude, kde je nějaké CHKO nebo PP? Po tisíci letech by se přeci nedaly najít, možná ani po 500letech. Natož, aby se našly z doby ledové po ledovci, který je údajně nakupil:-)
      nenimito

      Vymazat
    2. Naprostý souhlas! V Česká Kanadě je plno takových zbytků staveb v lesích. Mám mnoho fotografií. Theorosa.

      Vymazat
    3. Ona tahle "Česká Kanada staveb" pokračuje na jihojihozápad přes Rakousko až k Novohradským horám.
      https://ssl.panoramio.com/photo/21261098
      https://ssl.panoramio.com/photo/99445526
      https://ssl.panoramio.com/photo/53048420
      https://ssl.panoramio.com/photo/96911662
      https://ssl.panoramio.com/photo/124989935
      https://ssl.panoramio.com/photo/124989932
      nenimito

      Vymazat
    4. Ten druhý obrázek je podobný tomuhle:
      https://www.uloz.to/!tmS10hSMmaoL/pekne-zdivo-jpg

      Vymazat
    5. Tady je něco podobného, jen trochu víc poničené:-)
      https://mapy.cz/turisticka?x=14.6696561&y=48.5851817&z=17&gallery=1&source=base&id=2026309
      https://mapy.cz/turisticka?x=14.7377941&y=48.7166616&z=14&gallery=1&source=base&id=2026300
      https://mapy.cz/turisticka?x=14.7480455&y=48.6784433&z=14&gallery=1&source=osm&id=6720835
      https://mapy.cz/turisticka?x=14.8268810&y=48.7369663&z=16&gallery=1&source=osm&id=6372080
      nenimito

      Vymazat
    6. Je vidět, že přírodní zákony platí po celé Zemi. Všude ta voda, vzduch, změny teplot atd. způsobí podobné útvary. A ty pak působí na naši představivost a zadělávají na různé konspirační teorie... :-)

      Vymazat
  2. O něčem podobném jsem viděla pořad na You tube Zakázaná historie. Poměrně dlouhý a dvojdílný pořad.A mám hodně špatný pocit, opravdu tápu, kde je asi pravda. A od jisté doby, kdy jsem hltala dokumentární pořady/historie/ v TV, se na ně dívám dost skepticky. Teď se na ně dívám a v duchu si říkám: "No jasně... a teď tu o Červené Karkulce".A musím říct,že od puberťáka, co slepě věřil v evoluci dle Darwina , jsem došla k tomu, že nic není takové jak se jeví. Ne všemu, co kdo řekne nebo napíše, je potřeba věřit. Ale když se člověk opravdu do toho zakousne, začnou mu dávat, či spíše nedávat věci smysl.Asi poslední tři roky mám z tohoto světa někdy pořádné depky - jako marnost, všichni mám lžou, a bezmocnost něco s tím udělat.Majdalena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žiadny strach. Najväčšia tma je pred úsvitom :). s0lar

      Vymazat

Podepsat se není povinnost, ale projev úcty k druhým.