12. 2. 2014

Zdravé dítě je už považováno za fenomén?

Právě jsem se vrátil s dětmi z preventivní lékařské prohlídky. Naše obvoďačka patří k těm z mála doktorů, kteří nepovinné očkování dětí rodičům nevnucují a provádějí jen ta zákonem povinná. Ani ve výzdobě čekárny neuvidíte reklamu na očkování (aspoň jsem si nevšiml). Doktorka nám s úsměvem v dobrém vynadala, že nás vidí jen jednou za jeden až dva roky právě jen na preventivní prohlídce. Že se nepamatuje na žádný podobný případ v celé její kariéře (zase tak mladá není). Snad právě proto si nás i její sestřička tak pamatují (já je ani tolik ne), že už ve dveřích zdraví děti jejich jménem.
Tak jasně, děti mají občas nějakou tu nudli u nosu nebo si zakašlou, protože se jako například minulý týden propadnou ledem v nedalekém rybníčku a pak ještě kus odpoledne lítají v zamrzajícím oblečení a botech po venku (bych je roztrhl jak hady :-) ). Tak je necháme jeden dva dny doma a pak hybaj do školy. Rozhodně s tím nelítáme k doktorům.

bacili nás nenajdou :-)

Tak si říkám, to je u nás lidská a hlavně dětská populace opravdu tak málo zdravá, že doktor považuje za skoro fenomén, když ho děti rok nenavštíví s nějakou nemocí? Nechci, aby toto vyznělo jako nějaké vychloubání se potomstvem. Sám jsem již deset let nenavštívil žádného doktora, zubaře dokonce skoro 25 let. Opravdu mě zarazilo, co nám doktorka řekla. Považoval jsem to za normální, protože sám jako dítě jsem doktora navštívil v doprovodu rodičů jen se slepákem (nakonec ho rozehnali ledem) a zánětem středního ucha, když nebudu tedy počítat úrazy, kterých bylo docela dost - hold nápady akčního dědy :-)
Asi je tu doba, kdy je normální nebýt normální - zdravý.
Ale je to normální?


(©)2014 myslenkyocemkoli.blogspot.com
Článek je povoleno publikovat v celé a nezměněné podobě s uvedením zdroje.

5 komentářů:

  1. Mluvíš mi z duše, máme to doma úplně stejně. A pro své okolí jsme divní, hooodně divní :-/
    P.S. Od doby, co nežeru prášky (asi 10 let) a nenavštěvuji žádné "lékaře", je mi stále lépe a lépe :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Když jsem nemocný (a že to nebývá často), tak mne ani nenapadne jít k doktorovi, teď mi to došlo :D
    Jak říká pan Dušek - nejsou to lékaři ale lekaři ;)

    Mates

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle hazardovat se zdravím! Že se nestydíš! :-)
      Místo abys každý měsíc zaskočil za lekařem, aby tě jako preventivně prohlídnul a dostatečně vylekal, jestli náhodou nemáš zlomenou páteř nebo vykloubené rameno a tím mu přes pár bodíků pro pojišťovnu finančně vypomohl, tak se raději spoléháš, že se tělo samo vyléčí. Jak bláhové! :-)
      PS: Mě zase došlo, že vlastně ani nevím, u koho mám svojí zdravotní kartu :-) Možná by bylo zajímavé si zjistit, zda si nějaký doktor vykuk na moje RČ nevypisuje nějaké ty bodíky.

      Vymazat
  3. Může se člověk těm proočkovaným chudinkám divit (viz očkovací kalendář povinného očkování http://www.vakciny.net/principy_ockovani/pr_04.html), že už nemají ani sílu čelit zdravému povětří a rychlejšímu pohybu? Navíc když jim hodný strejda Systém vymyslel tak báječné hračky, jako je počítač a televize?

    OdpovědětVymazat
  4. Když chci pohladit po duši, zabrousím na tyto stránky. Před třemi lety jsem šel k lekaři pro potvrzení, že mohu řídit. Spráskl ruce a řeklo, že jsem 12 let nebyl na preventivní prohlídce. Fakt je, že jsem měl zvýšený krevní tlak. Dostal jsem Tezeo. Ani jsem nedočetl příbalový leták a už jsem byl nemocným. Na internetu jsem našel, že stejné příznivé účinky má vitamín B3-niacin. Při hledání jsem narazil na zajímavý článeček s názvem "Začal jsem psát svou závěť". Je to o člověkovi, který se vrátil z Thajska a nemohl dýchat, hučelo mu v uších a celkově mu bylo na umření. Po všech možných vyšetřeních se ukázalo, že je zdravý jako řípa. Taky hledal na internetu a objevil Ing. Hanu Bláhovou z Brna, která se zabývá parazitama. Po antihelmitikách z něj vyšel chumel hadů, zmizely problémy a navíc se mu ztratily křečové žíly. Ing. Hana Bláhová o svých zkušenostech z léčení napsala dvě knihy "Deník poradce" a "Deník poradce 2". Jsou to příběhy z ordinace a ve druhé knize i popis léčení u konkrétních problémů pro další poradce, aby nemuseli tápat a pracně něco zkoušet. Je to moc zajímavé. Dají se sehnat na www.zapper.cz (tady jsou nejlacinější) ale i jinde. Můj známý (74) měl problémy s kyčlema, za noc propotil 4 pyžama a byl slaboučký jako moucha. Po 5 měsíční léčbě problémy jsou pryč, neuvěřitelně ožil a s největší se vyhne operaci druhé kyčle. Na internetu ještě koluje video o primaři Karlu Erbenovi o homocysteinu a civilizačních chorobách. Jedná se o nedostatek vitamínu B6, B9, B12 a při rakovině i o B17. V Nové Regeně byl rozhovor s profesorem Ištvanem Horvátem o cholesterolu. Všechno je úplně jinak. Známý byl u lékaře a zjistli mu cholesterol 10. Doktor se mohl zbláznit, že nebere žádné lipidy. Shodou okolností tento známý pracuje v Německu a tam při preventivní prohlídce řekl, že musí podle českého lékaře na cholesterol brát léky. Německý lékař mu řekl, že je to nesmysl, že 10 je normální hodnota. Námět k zamyšlení, zrovna jako očkování. Zdravím čtoucí děda

    OdpovědětVymazat

Podmínky pro publikování komentářů