17. 2. 2014

Aktuálně!!! Pozor na hacknuté kreditky!!!

Právě jsem zjistil, že si někdo udělal vánoce a vybral prachy na mém účtu vedeném u ČS. Platba byla provedena z mé kreditní karty master card, která neopustila dům.
Nedávno jsem někde zachytil zprávu, že ve světě kdosi stáhnul data k desítkám miliónům kreditních karet. Vždy si ale při takových zprávách říkám, že mě se to netýká. Omyl!




Zkontrolujte si výpis u svého účtu, pokud vlastníte kartu (kdo ne?), ať jí v případě zneužití ještě dnes zablokujete!

aktualizace: Tak jsem právě přijel z banky. Vyřízeno a ani to dlouho netrvalo. Vedoucí pobočky se chovala jak tajemný hrad v Karpatech, v rozhovoru se vyhýbala slovům či frázím, z kterých by pro okolní zákazníky vyplynulo, že data jejich kreditních karet jsou otevřenou knihou pro líné hackersky zaměřené živly. To bych nebyl já, abych docela nahlas neřekl, že mi byla hacknuta kreditka tak, aby to všichni v bance slyšeli. S párem, který si zrovna u vedlejšího stolu zařizoval nové kreditní karty to ani trošku nehnulo. Asi si mysleli, stejně jako já do předevčíru, že jich se takové věci netýkají. Snad i proto, že ze zdí a letáků všude kolem nás doslova mozek atakovaly slogany "Fofrem pro kreditku" :-) Bylo zajímavé se na celou tu výzdobu budovy zevnitř, na lidi u přepážek i na vedoucí banky dívat očima pošvihaného konspirátora, který si naivně myslí, že už poodhrnul kousek opony z té bezhotovostní srandahry, co s námi Systém hraje.
Zase jsem šel "proti všem". Během mé návštěvy byly vydány 4 nové kreditky zákazníkům a prozatím doporučeny další typy - jakási bezhotovostní, ke které dokonce ani není třeba PIN - no to mě pos..... :-) Jen já jsem podal žádost o zrušení všech kreditek. Vedoucí opět jen něco zahuhňala, že to na konci směny zařídí.
A můj celkový dojem? Že vedoucí o problému s odcizením dat kreditek ví a stejně tak má pokyny, jak (rychle a diskrétně, aby o tom nevěděli další zákazníci) případné nahlášení problému řešit. Podle jejích reakcí se patrně nejednalo o její první případ.

Takže dnes mi banksteři poslali peníze zpět s tímto telefonátem:

"Náš ústav se vám, pane Michale, mými ústy co nejsrdečněji omlouvá za toto politování hodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset let!"

Pokračování:
Dnes jsem zase pro změnu zjistil, že zcizená částka mi byla na účet vrácena dvakrát. Jelikož jí pochopitelně budu vracet, tak to již bude čtvrtý pohyb na účtu kvůli něčí chybě/záměru. Sice nerad, ale v pondělí zavítám opět do banky a upozorním je, že rozhodně nehodlám platit poplatky za tyto pohyby.
Jak vidno, tak na rozdíl od fyzických peněz, lze s těmito virtuálními manipulovat zcela bez jakýchkoliv omezení a vše je dáno jen představivostí těch, kteří plní harddisky jedničkami a nulami.
V krajním případě lze nadneseně řečeno ze všech, kteří mají svoje úspory v bankách hromadně udělat chudé jediným stisknutím červeného tlačítka.

6 komentářů:

  1. Michale, tiež by som informovala hodne nahlas okolie v banke :-D
    Fčul už "len" porozumieť, prečo sa to práve tebe stalo ? Je možné, že práve preto, aby si naviedol pár prítomných ľudí na rozmýšľanie o fenoménu bezhotovostných pohodlných peňazí. Ale ten sebevlastný rozbor udalosti bude potrebný hlbší, čo ?
    B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bed,
      máš pravdu, náhody nejsou a každá nepříjemnost nám má něco důležitého sdělit. Někdo přijde o peníze, jiného skolí nepříjemný úraz. Důležité je se poučit a víc neubližovat, jinak se "nepříjemnost" zopakuje, ovšem tentokrát už s vyššími grády.

      Vymazat
  2. ajajaj , ústav s politováním uvádí, že takové případy se stávajú maximálne jednou za 10 let :_DDD
    Idem na WC, lebo s pocikám ... B

    OdpovědětVymazat
  3. Vždy hovorievame ,,Každému bez výnimky len to čo jeho jest" a kedže i na vlastnom blogu sa Michal chová nečestne, môže si vôbec dovoliť žiadať od iných aby sa oni k nemu správal čestne? Mimochodom, vôbec by pre nás nebolo prekvapením keby za celým týmto ,,heckerstvom" bol ďalší z členou jeho rodiny, kedže i štatisticky je doložene že až 90% vybjelených k.kariet má na svedomí r.príslušník. Jak je všeobecne známe, ,,Ryba smrdí od hlavy..." . h

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Huňterovi, jednomu z našich nejčastějších návštěvníků, za krásnou ukázku lidské škodolibé (ne)přejícnosti a zároveň za příkladné "podle sebe, soudím tebe".
      Prosím čtenáře tohoto blogu v jejich zájmu (ale i v zájmu lidské společnosti), aby na komentář, který i přes porušení pravidel výjimečně publikuji (a kterých mi od téhož člověka přišly již desítky, hrubě vulgárních, výhružných, posměšných a často i mnohem negativněji laděných), nereagovali. A to ani písemně a hlavně ne emočně, protože to je přesně to, oč jemu, skupině, za kterou jedná i egregoru, kterého pomáhá držet naživu, jde. Představte si ho třeba jako malého hubeného kudrnatého klučka trpícího cukrovkou, kterak osobitým způsobem prosí o bombón. Rodičovsky ho politujte (ne zas moc), upřímně se zasmějte jeho komentáři, radostně zavýskněte, třeba i zatleskejte, hlavně nenechte cloumat svým majestátem :-)

      Vymazat
    2. http://www.matrix-2001.cz/clanek-detail/7288-dukaz-o-tom-jak-mocenskym-systemem-placeni-jedinci-smiruji-na-diskuznich-forech-a-jak-jsou-do-techto-aktivit-naborovani/

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů